Magiczne wersety Koranu

Koran, islam, magia, czary (Fot. TayebMEZAHDIA / Pixabay.com)

W czasach Proroka Muhammada życie było przesiąknięte czarami. Również w Koranie zostały one potraktowane dość łaskawie, a zakazy dotyczą jedynie magii czarnej. Z czasem magiczne zaklęcia zastąpiły wersety z Koranu

Arabsko-muzułmańska magia w połączeniu z astrologią i alchemią rozwinęła się w IX-X w. I w zasadzie ma się bardzo dobrze do dziś. Koran, w przekonaniu wielu muzułmanów, pełni funkcję amuletu w magii ochronnej, chroni przed złem, chorobą, złodziejem i dżinnami… Surom Słowa Bożego ze świętej księgi islamu wciąż przypisuje się NAJWIĘKSZĄ siłę magiczną. Dlatego poszczególne wersety Koranu widnieją na arabskich talizmanach i amuletach.

Najsilniejszy amulet ochronny to cały Koran i nic nie może się z nim równać. Jako pełna Księga zawiera wszelkie możliwe zaklęcia na wszelkie możliwe życiowe zawirowania i nieszczęścia. Dlatego niektórzy pobożni muzułmanie noszą na szyi miniaturową kopię całego Koranu (mushaf). Miniaturowe wersje Koranu często są umieszczane również pod poduszeczkami dzieci i w innych miejscach w domu.

Ogólną moc ochronną i pomocniczą posiada pierwsza sura Koranu – Al Fatiha („Otwierająca”), która towarzyszy niemalże wszystkim praktykom magicznym, a także Werset Tronu (Ajat al-Kursi) – 255 werset sury „Krowa”. Ogromne znaczenie magiczne przypisuje się dwóm ostatnim surom koranicznym 113 i 114 – Al-mu’awizatani („Dwie ochraniające”) oraz surze 36 – Ja. Sin, która bywa wykorzystywana jako modlitwa za zmarłych i jest częścią muzułmańskiego obrzędu pogrzebowego. Wyraźnie określone właściwości mają: Ajat al-hifz (ajaty ochronne), Ajat asz-szifa (wersety wyzdrowienia), Ajat al-hisba (wersety dostatku) i inne.

Obok miniaturowych wersji Koranu i wybranych sur stosuje się również specjalne zestawy sur w formie książeczek. Książeczki takie zawierają zawsze zestaw siedniu sur np. 6, 18, 36, 41, 55, 67 i 78. Ale istnieje wiele kompilacji i nie ma jednego uniwersalnego zestawu.

Bóg posiada w islamie 99 imion, zaś najpiękniejszym, setnym imieniem Boga jest określenie Allah. Według wierzeń ludowych wszystkie te imiona Boga mają magiczną moc… ale siedem z nich ma moc wyjątkową. Chodzi o te imiona z listy autorstwa At-Tirmiziego, które zaczynają się na siedem świętych liter arabskich (czyli te, które nie występują w pierwszej surze Koranu). I są to: Fard (fa), Dżabbar (dżim), Szakur (szin), Sabit (sa), Zahir (z emfatyczne), Chabir (cha) i Zaki (za). Ma to o tyle znaczenie, że każdej literze alfabetu arabskiego jest przyporządkowana jakaś wartość liczbowa, która z kolei pojawia się w kwadratach magicznych (dżadwalach).

Related posts

Leave a Comment